جریمه اضافه دریافتی کمیسیون املاک

سوال »

اگر یه مشاوره املاک مبلغ کمیسیون رو بیشتر از تعرفه قانونی بگیرد ما باید چکار کنیم ؟ آیا املاک تخلف کرده و میتونیم وی را محکوم کنیم؟

فهرست مطلب

✅ جریمه اضافه دریافتی کمیسیون املاک

در حال حاضر بسیاری از مراجعین ما شکایت از این دارند که مشاوره املاک قیمت چند برابر تعرفه جهت فورش یا خرید ملک از ما دریافت نموده و گاها مشاورین محترم با این لفظ که ما توافق کردیم و می بایست این مبلغ پرداخت شود افراد را تحت فشار قرار می دهند و بی اطلاع از آنکه عمل آنها تخلف بوده و هزینه این ناآگاهی پرداخت چند برابری جریمه یا جزای نقدی است که در ادامه به موضوع تخلف و مجازات قانونی آن می پردازیم

جریمه اضافه دریافتی کمیسیون املاک

مقدمه

✅ قبل از اینکه به این موضوع پاسخ بدیم ابتدا باید بگویم عنوان تخلف مشاوره املاک چه هست و چه ضمانت اجرایی دارد ؟

گران فروشی

‌✅ ماده ۲ قانون تعزیرات : گرانفروشی – عبارت است از عرضه کالا یا خدمات به بهای بیش از نرخهای تعیین شده توسط مراجع رسمی به طور علی‌الحساب یا قطعی‌و عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت‌گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار گردد.

مجازات گرانفروشی

✅ براساس قانون مصوب سران قوا در سال ۱۴۰۲ و تمدید آن در سال جدید، جرائم گران فروشی تا ۱۰ برابر قابل افزایش و از سویی اجازه پلمپ واحد صنفی و نصب بنر به عنوان واحد متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار شده است. 

نتیجه 

✅ اگر مشاوره املاک کمیسیون خود را بیش از تعرفه قانونی تحت هر عنوانی حتی توافق اخذ نماید شخص ذینفع می تواند با مراجعه به محاکم تعزیرات حکومتی شکایت نماید و متخلف را تا ۱۰ برابر بابت اضافه دریافتی محکوم نماید.

آیا نیاز به وکیل یا مشاوره حقوقی دارید؟
کلیک کنید
به صورت هفتگی پیامک موضوع مورد علاقه ات رو دریافت کن
اشتراک گذاری
جستجو
درگاه خدمات

۱. برای مشاهده روند پرونده ، مراحل انجام کار یا هر نوع خدمات دیگر به « سامانه روند کار » مراجعه نمایید

۲. برای ورود به آکادمی آموزش مجازی به «آکادمی آموزش» مراجعه نمایید 

۳. در صورتی که جز وکلا ، کارشناسان حقوقی و کارمندان دادبان داتا می باشید به «سامانه پرسنل» مراجعه نمایید

ساعات کاری سامانه دادبان داتا همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ به غیر روزهای تعطیل می باشد

دادبان داتا با راه اندازی سامانه روند کار کلیه مراحل و کارهای صورت گرفته را به طور شفاف در سامانه قرارداده بنابراین نیازی به تماس تلفنی یا پیامی با هیچ یک از پرسنل نمی باشد اما در صورت لزوم با ارسال تیکت پشتیبانی در سامانه روند کار در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت 

*درصورتی که کاربر دادبان داتا نمی باشید برای برقراری تماس اینجا را کلیک نمایید